Tuesday 2 September 2014

Once a Foodie, Forever a Foodie.

Am I a foodie? Travelling just for food? Spent most of my allowance for food? YES!! I am!! Aku ni memang pantang nampak makanan yang comel2, yang kiut miut, mulut ni terus rasa nak crunch them and rembesen saliva tu memang mencurah-curah. Jadi tak hairan la aku ni pernah berisi macam tong drumkan? Tu la aku nak cerita ni, pasala makanan aku ni memang tak berkira, once aku rasa makanan tu sedap automatically aku akan jadi loyal customer kat spot tu. Aku tak memilih, semua aku bedal terutama sekali makanan turun temurun orang melayu tapi once in a while, aku perlukan 'healing food' which are categorized under desserts, sweets, western, etc yang mana bukan makanan harian orang melayu. 

Sejak kebelakangan ni, aku ni selalu crave over western food and desserts. Sentiasa nak try new food for new taste. Jadi nak dijaikan cerita, nowadays aku keraplah ke sana ke sini perabih duit on food. As far as I remember the most recent food yang aku makan dan yang terbaik ialah kat cafe baru je dibuka berdekatan ngan kampus aku ni iaitu namanya Zahraa Cafe. Sebenarnya kafe ni kafe lame tapi telah diberi nafas baru oleh ownernya. Dulu kafe ni dikenali sebagai dua nama iaitu Snogurt & Hot & Chill tapi mungkin sebab tak dapat sambutan, diorang telah beri nafas baru untuk tarik pelanggan. Dulu they only offer frozen yogurt but now they add more menus macam spaghetti bolognese, muffins, ice blended, westerns food, dan macam-macam menus yang ada kat kafe lain. yelah, dulu hanya frozen yogurt, mana nak ramai pelanggankan? Sebab most of the people here in this location are students. Nak tak nak, students ni bila keluar mesti nak cari makanan berat, mana boleh hidup nak telan frozen yogurt for lunchkan? tak giteww?? 

So, semalam aku cubalah diorang punya spaghetti bolognese yang sedap mata memandang tu, portion enough to make normal people kenyang and sangat sedap!! Even one of my best friends yang bukan a big fan of pastas said "sedap gilo spageti ni!" (he's Kelantanese). Jadi korang rasa sendirilah sejauh mana kebenarannya sehinggakna ia mampu membuka selera bukan penggemar pasta untuk menyukai pasta. Sbenarnya semalam aku nak pergi MarryBrown sfor dinner tapi tetiba ternampak kafe baru tu dan tertaaik dengan deal yang diorang offer iaitu 1 Spaghetti Bolognese + Ice Blended (any flavours your choice) + 1 small cup Frozen Yogurt (any flavours your choice) for rm7.90!! Memang tersangat murah dan berbaloi-baloi!! Jadi buat masa ni, korang yang nak cuba bolehlah intai-intai diorang punya kafe, aku cerita ni tak dapat royalti pon, just wanna share barang baik ngan member2 semua. Kat bawah ni aku selitkan beberapa keping gambar diorang berserta gambar2 yang aku makan kat tempat lain, jadi korang cubalah ye..hehehe


Memang cantik diorang punya decoration.


Colourful walls, colourful paintings. 


Ni siap ada bed, kalo kenyang membuntal tu, boleh je terus baring tidur kat situ.


Frappucino dari Muhibbah kafe, sedap.




Yang 3 atas ni semua dari Sushi King, terbaikkkk



Yang ni Spicy Octopus Bibimbap dari MyeonDong Street Cafe, sebuah kiosk Korean cuisine yang baru dibuka di Kota Bharu.

No comments:

Post a Comment